تبلیغات
فیزیوتراپی یا درمان توسط عوامل فیزیکی - تمرینات ایزومتریک گردن
 

تمرینات ایزومتریک گردن

نوشته شده توسط :گودرز م
سه شنبه 3 آذر 1388-12:16 ق.ظ

در این بخش چند تمرین مقدماتی برای بیمارانی که دچار دردهای گردنی ( آرتروز گردن )  می باشند میذارم امیدوارم که مورد استفاده دوستان قرار گیرد.

 

برای اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب توجه فرمائید:

انجام این تمرینات در بیماران با نظر پزشک متخصص یا فیزیوتراپ انجام شود (بنا به شدت بیماری و وضعیت بیماری ممکن است تمرینات نیاز به تغییر داشته باشند) ، ولی در افرادی که احساس درد و نارضایتی در گردن و سایر اندامها ندارند با رعایت نکات مانعی ندارد.

تمرین شماره 1

بصورت نشسته لب تخت قرار گرفته ، سر و گردن را در وضعیت صاف نگه داشته ( سر مستقیم بدون خمیدگی به سمت جلو ، عقب یا طرفین) ، هر دو دست خود را جلو پیشانی قرار داده و در همان وضعیت اولیه گردن ( صاف و بدون خمیدگی ) سر را به دست و دست را به سر بدون ایجاد حرکت در گردن فشار دهید ، به مدت 5 شماره مکث کرده و به حالت اولیه بر گردید ، تمرین را 10 الی 15 مرتبه تکرار کرده و 3 بار در طول 24 ساعت انجام دهید.

تمرین شماره 2

بصورت نشسته لب تخت قرار گرفته ، سر و گردن را در وضعیت صاف نگه داشته ( سر مستقیم بدون خمیدگی به سمت جلو ، عقب یا طرفین) ، هر دو دست خود را پشت سر قرار داده و در همان وضعیت اولیه گردن ( صاف و بدون خمیدگی ) سر را به دست و دست را به سر بدون ایجاد حرکت در گردن فشار دهید ، به مدت 5 شماره مکث کرده  و به حالت اولیه بر گردید ، تمرین را 10 الی 15 مرتبه تکرار کرده و 3 بار در طول 24 ساعت انجام دهید.

تمرین شماره 3

بصورت نشسته لب تخت قرار گرفته ، سر و گردن را در وضعیت صاف نگه داشته ( سر مستقیم بدون خمیدگی به سمت جلو ، عقب یا طرفین) ، دست راست را بالای گوش راست  قرار داده و در همان وضعیت اولیه گردن ( صاف و بدون خمیدگی ) سر را به دست و دست را به سر بدون ایجاد حرکت در گردن فشار دهید ، به مدت 5 شماره مکث کرده  و به حالت اولیه بر گردید ، تمرین را 10 الی 15 مرتبه تکرار کرده و 3 بار در طول 24 ساعت انجام دهید.

تمرین شماره 4

بصورت نشسته لب تخت قرار گرفته ، سر و گردن را در وضعیت صاف نگه داشته ( سر مستقیم بدون خمیدگی به سمت جلو ، عقب یا طرفین) ، دست چپ را بالای گوش چپ  قرار داده و در همان وضعیت اولیه گردن ( صاف و بدون خمیدگی ) سر را به دست و دست را به سر بدون ایجاد حرکت در گردن فشار دهید ، به مدت 5 شماره مکث کرده  و به حالت اولیه بر گردید، تمرین را 10 الی 15 مرتبه تکرار کرده و 3 بار در طول 24 ساعت انجام دهید.

نکات :

  • هر یک از تمرینات را کامل انجام داده و سپس  به تمرین شماره بعد بپردازید. ( ابتدا تمرین شماره 1 را 10 الی 15 مرتبه تکرار کنید وبعد تمرین شماره 2 را انجام دهید )
  • بین هر یک از تمرینات 30 ثانیه الی 1 دقیقه استراحت کنید.
  • در تمرینات ، فشار وارده به گردن ملایم و سر وگردن هیچگونه حرکتی نخواهد داشت. (به صورت ایزومتریک)
  • ممکن است در روزهای اولیه تمرین به علت عدم آمادگی عضلات احساس ناراحتی (درد مختصر) در ناحیه گردن وشانه ها ایجاد شود که با ادامه حرکات در روزهای آتی برطرف خواهد شد.





نظرات() 


BHW
پنجشنبه 24 فروردین 1396 02:44 ق.ظ
It's actually a great and useful piece of information. I'm glad that you shared this helpful info with
us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 08:54 ق.ظ
This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me.

Thanks a lot!
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 08:01 ق.ظ
Hi everyone, it's my first pay a quick visit at this website,
and article is genuinely fruitful for me, keep up posting these types of articles.
BHW
دوشنبه 21 فروردین 1396 05:57 ب.ظ
I really like what you guys are up too. Such clever work and exposure!
Keep up the superb works guys I've included you guys to blogroll.
manicure
دوشنبه 21 فروردین 1396 12:42 ب.ظ
I get pleasure from, lead to I found exactly what I was having a look for.

You've ended my 4 day lengthy hunt! God Bless you man.
Have a great day. Bye
manicure
چهارشنبه 16 فروردین 1396 08:53 ق.ظ
It's actually very complicated in this active life to listen news on Television, therefore I only
use the web for that purpose, and obtain the hottest information.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ:



آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها:


پیوندها:


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:







The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox